Hanna Holmlund, Volkswagen Group Sverige AB
“För omkring tre år sedan stod vi på Volkswagen Group och tänkte – vi borde jobba med employer branding. Med ett blankt papper påbörjade vi arbetet med er på CHECK! för att skapa strategi, nytt grafiskt manér och innehåll tillsammans. Med er hjälp har vi också justerat vårt budskap och vår ton för att inte ses som det onda starka bilbolaget vi absolut inte är – för vi är ju världens snällaste företag.
Det som känns så härligt med er är att jag som kund känner mig trygg med att ni blir min förlängda arm. Ni skulle lika gärna kunna sitta med oss på kontoret. Det behövs bara ett sms, en blink eller ett meddelande klockan 22.35 på Messenger – det är otroligt lätt att jobba med er! Därför skulle jag vilja passa på att utbringa en skål för er, för det här namnbytet och fortsatta relationer med er!”
Monika Wassén och Sandra Adlén, Bright Story AB
Monika Wassén
“Vi är så glada över att få vara med och fira den resa ni gjort! Faktum är att våra vägar korsades just på en resa första gången, från Karlskoga till Stockholm för fem år sedan. Och det ska vi tacka Jenny för! Då var du, Helena, nyexaminerad och hade precis startat företaget med Johanna. Vi pratade om era första uppdrag, om utmaningar och glädjen i att driva eget. Jag var den erfarna ni gick till för råd – men idag är det vi som ber er om råd. Vi är otroligt glada över att få samarbeta med er!”
Sandra Adlén
"Den fysiska förflyttningen stannade när ni åkte till storstaden för fem år sedan och nu är ni som alla andra bajare – ni rör er bara från Söder om ni absolut måste. Företagsresan har däremot inte stannat, tvärtom, idag fyller ni fem år! Vi beundrar att ni är snälla och tycker naturligtvis att ni är bäst på det ni gör, vilket gör det enkelt att välja er som partner. Sist men inte minst tycker vi att ni är coola – ni ber inte om ursäkt, vilket är väldigt befriande. Ni tar den plats ni förtjänar och är grymma förebilder för kommande stjärnor.”
Robert Hallgren, The Generation AB
“Minns ni för fem år sedan, när Foo Fighters spelade på Ullevi framför 40 000 åskådare? Dave Grohl ramlade ner från scen och bröt benet, bars ut på bår av ambulanspersonal och kom tillbaka tjugo minuter senare. En kille från publiken fick hålla i hans ben i två timmar medan han slutförde konserten. Varje gång jag drar den här historien tänker jag, det där är riktigt bra kundservice! Det är inte alla som vet att en liknande grej hände i Stockholm samma år. Helena sprang runt i stan för att hinna mellan alla kundbesök och en dag snubblade hon över sin egen kappa, drog huvudet i backen och åkte på hjärnskakning. Så det får man säga, är det någon i det här rummet som har ambition, passion och kundservice i nivå med en rockstjärna så är det väl ändå Helena.
Vi har alltid lyckats samarbeta väldigt bra, vilket kan ha att göra med att alla har gått Jennys ledarskapsutbildning. Jag skulle kunna likna den utbildningen med att göra lumpen. Man går upp 05.30, går därifrån och fattar ingenting – tills man hamnar i en situation tre år senare och behöver ta fram den där kunskapen. Då finns den där i bakhuvudet, det är riktigt bra. Jag hoppas kommande fem år blir lika bra!”
Per Söderström, Stark Relation AB
“Vårt samarbete inleddes för fem år sedan när båda företagen var nystartade. Jag visste att jag behövde hjälp att synas – och det var då jag träffade på Helena och Johanna. Sedan dess har jag varit supernöjd med allt. Allt som gör att Stark Relation syns utåt är tack vare CHECK!, de underlättar mitt arbete enormt då jag kan fokusera på kärnverksamheten – samtidigt som vi växer, syns och hörs. Deras arbete är helt avgörande för oss.
Helena och Johanna är helt fantastiska. De har bara en negativ egenskap och det är ju den gröna färgen, de håller på fel fotbollslag. I övrigt är de två fantastiskt fina personer. Volkswagen Group sa det så fint, att CHECK! blir företagets förlängda arm – de utmärker sig genom att de kommer med ideér till mig, och inte tvärtom, fast de inte ens jobbar i min bransch. Det är jag otroligt tacksam över. Jag vill avsluta med att säga att jag inte vet hur många bolag som kan styra en fantastisk middag på Berns efter fem år, det är ett tecken på vad ni gör! Tack för de första fem åren tillsammans med er!”