Vass Kommunikation blir CHECK! Kommunikationsbyrå. Helena och Johanna Engström grundade bolaget i maj 2015, och när de firade femårsjubileum i våras hintade systrarna om att byrån skulle inta en ny skepnad i framtiden. Nu byter de namn och etablerar en ny varumärkesidentitet som innefattar ett bredare spektra. Samtidigt kvarstår hjärtat i bolaget – att sätta människan i fokus.
Ny varumärkesidentitet med helhetsgrepp
Efter fem år inom branschen har byrån genomgått en omfattande utveckling, både gällande identitet och erbjudande gentemot kund. De startade som en renodlad copybyrå och arbetar idag med kommunikativt arbete ur ett helhetsperspektiv. Namnbytet till CHECK! symboliserar bredden i arbetet från strategi och produktion, till utförande och utvärdering.
– Vårt nya namn innefattar alla våra tjänster gentemot kund. Idag arbetar vi med ett helhetsgrepp som bidrar till att vi checkar av alla delar från idé till resultat. Vi expanderar vår varumärkesidentitet – samtidigt som grunden i trygghet, mod och passion består, inleder Johanna Engström, vice vd på CHECK!.
En företagsresa som präglas av mod
Helena och Johanna har visat på omfattande mod under hela sin företagsresa med CHECK!. Från att de startade byrån som två ekonomer, nyinflyttade i Stockholm och utan kontaktnät, till att driva en kommunikationsbyrå med välkänt renommé fem år senare. Med nytt mod och driv vågar de utmana sig själva igen, mitt under en pandemi.
– För oss är det här väldigt stort. Processen har pågått i över två år och det är med stor respekt som vi väljer att genomföra den här satsningen i dessa tider. Vi fick tid till reflektion och insåg att tiden var helt rätt för oss – vi är otroligt tacksamma och glada för allt vi får vara med om i vårt arbete, berättar Helena Engström, vd på CHECK!.
Framtidsplaner för CHECK! Kommunikationsbyrå
Till skillnad från många andra kommunikationsbyråer arbetar CHECK! såväl strategiskt som operativt med employer branding på sociala medier. Ett arbete som systrarna är mycket passionerade över.
– Vi älskar att arbeta som vi gör idag – med alla typer av individer och organisationer samt inom olika branscher, det är otroligt spännande och utvecklande!, berättar Helena.
– Genom att sätta människan i fokus kan vi lyfta ett företags kommunikation och själ. Vi brinner för employer branding på sociala medier och tror på att det är människorna som utgör grunden för det vi vill skapa, oavsett vilka mål vi har. Hjärtat i bolaget kvarstår, avslutar Johanna.