Lanseringen av vår nya varumärkesidentitet firades med en fantastisk kväll i Stora Salongen på Berns
Wow! Vi är fortfarande helt överväldigade efter förra veckans händelser. På måndagen introducerade vi vår nya varumärkesidentitet och under torsdagskvällen styrde vi lanseringsevent i Stora Salongen på Berns. Namnbytet är otroligt stort för oss, och därför ville vi fira storslaget med våra närmsta. En oförglömlig kväll fylld av förväntan, känslor och skratt – när vi på riktigt blev CHECK! Kommunikationsbyrå.
En oförglömlig kväll
Kvällen hade planerats i minsta detalj sedan veckor tillbaka. Allt ifrån bordsplacering, ballonger och handsprit med vår logga, till underhållning, manuskort och spellistor. Väl på plats blev blombuketter skapade, soundcheck genomfört och borden dukade. När musiken rullade, glasen klirrade och det gröna ljuset blänkte mot kristallkronorna inleddes eventet.
“Vi ville skapa en magisk kväll för att lansera vår nya varumärkesidentitet. Idén kring att byta namn kläcktes för över två år sedan och processen har pågått sedan dess. Därför är det otroligt stort för oss att genomföra det här – och det ville vi fira storslaget.”
Helena Engström, vd CHECK! Kommunikationsbyrå.
Eventet startade med mingel och efterföljdes av trerättersmiddag i Stora Salongen. En fantastisk middag i asiatisk tappning, signerad Berns. Under kvällens gång fick vi, utöver god mat och dryck, njuta av oerhört vackra tal, professionellt konferencierskap av Anitha Clemence och en livemusik-upplevelse utan dess like. Crying Day Care Choir klev upp på scenen och framförde en akustisk låt – en överraskning inför Helenas 30-årsdag. De skapade sedan en guldplätering över kvällen, med deras ljuva stämmor och musikalitet.
Kvällens talare
Ett extra stort tack till kvällens talare; Hanna Holmlund – Volkswagen Group Sverige, Monika Wassén och Sandra Adlén – Bright Story, Robert Hallgren – The Generation och Per Söderström – Stark Relation.
Obeskrivlig tacksamhet
Ord är nästintill otillräckliga för att beskriva kvällen. Vi på CHECK! är otroligt tacksamma, glada och stolta över alla som var på plats för att fira med oss. Käkarna värkte efter flera timmars skratt och våra hjärtan exploderade av kärlek. Stort tack till alla som förgyllde vår kväll – för era värmande ord och hejarop, ingenting vore möjligt utan er. Vi ser fram emot att fortsätta resan tillsammans med kunder, partners och leverantörer – våra vänner!
3 snabba med Helena och Johanna Engström, vd och vice vd på CHECK!.
Varför väljer ni att byta namn?
– Vi älskar att arbeta som vi gör idag – i olika branscher, med olika organisationer och individer för att sätta människan i fokus. Under de här fem åren har vårt erbjudande utvecklats, och för oss är det viktigt att vårt varumärke andas det vi faktiskt gör tillsammans med våra kunder och samarbetspartners, berättar Johanna.
Vad står CHECK! för?
– CHECK! symboliserar att vi tar oss an kommunikationen från strategi och produktion till utförande och utvärdering. Vi tar ett helhetsperspektiv och checkar av alla steg under kommunikationsarbetet, det är precis vad namnet står för, berättar Helena.
Hur ser framtidsplanerna ut på CHECK?
– Vi ska fortsätta sätta människan i fokus för att lyfta företags kommunikation och själ. Vi brinner för employer branding på sociala medier och tror på att det är människorna som utgör grunden för det vi vill skapa, oavsett vilka mål vi har, avslutar Johanna.