Veckans räckvidd
“Alla får vara med”
Idrottsgalan gick av stapeln den 22 januari och gav upphov till både känslostormar och hög räckvidd på sociala medier. Vi väljer att lyfta två av många fina hyllningar och exempel. Ebba Andersson vann det prestigefyllda Jerringpriset 2023. Inläggen om det på @svtsport på Instagram har fått 24 000 respektive 13 500 gilla-markeringar och hundratals grattis-kommentarer. Det som stack ut allra mest var kanske Måns Möller och sonen Viggo som fick oändliga applåder när de mottog Fair Play-priset för arbetet med Viggo Foundation. Inlägget på @svtsport på Instagram har fått närmare 73 000 gilla-markeringar. På @svtsport på TikTok har samma inlägg fått hela 722 000 visningar och närmare 72 000 gilla-markeringar! Viggo Foundation startades av Måns när Viggo, som har autism, inte fick vara med i en skidgrupp. Stiftelsens mål är att bidra till fler idrottsaktiviteter som är anpassade för barn och unga med neuropsykiatriska funktionshinder.
Veckans update
Instagram testlanserar Flipside
Den nya funktionen Flipside ska göra det möjligt att växla till ett Instagram-flöde som du kan skapa för utvalda vänner. När du har skapat en Flipside kan du välja att vissa inlägg enbart ska publiceras där. Du kommer att se samtliga inlägg där på samma sätt som på din ursprungliga Instagram-profil. Utöver det kan du lägga till ett nytt profilnamn och en ny profilbild! Tanken med Flipside är att erbjuda ett sätt att hålla publiceringen mer privat, vilket har varit en ökande trend på sociala medier. Den här uppdateringen är inte tillgänglig för samtliga Instagram-konton än, vi hojtar om det sker!
Veckans spaning
Employee Generated Content
Genom era befintliga medarbetare har ni möjlighet att bygga ett starkt employer brand och det är därför vi fortsätter att trycka på vikten av Employee Generated Content (EGC) – det vill säga medarbetargenererat innehåll. I vårt senaste blogginlägg delar vi med oss av konkreta tips kring hur ni kan skapa Employee Generated Content.