Veckans snackis
Kamala Harris – USA:s första kvinnliga vicepresident!
Sent i lördagskväll blev det klart att Kamala Harris intar positionen som USA:s första kvinnliga vicepresident någonsin. En världsnyhet och en händelse som skriver ny amerikansk historia. I samband med detta publicerade hon en video i sina sociala mediekanaler där hon delade resultatet med den valda presidenten Joe Biden:
– Vi gjorde det, vi gjorde det Joe. Du kommer att bli USA:s nästa president!
En video som fått närmare 23 miljoner visningar och spridits över hela världen. I deras segertal som hölls under valnatten säger Kamala:
– Samtidigt som jag är den första kvinnan att tillträda kommer jag inte att vara den sista. Alla flickor som tittar i natt ser att det här är möjligheternas land.
Lika stort som det är för USA är det för alla kvinnor – i hopp om en mer jämställd värld. Vi på CHECK! stöttar kvinnliga ledare och gläds åt att fler starka kvinnor träder fram i stora sammanhang som detta!
Veckans update
Snart kan du lära dig ännu mer genom TikTok Learn!
Det är kul att lära sig nya saker och det finns många sätt att göra det på. Ett effektivt sätt är genom video, ett format som är högaktuellt på sociala medier. På Tiktok är det just inlärnings-videos som under en längre tid har trendat i flödet. Det handlar om allt från how-to-klipp om hur man skapar vaser i keramik till att lära sig olika typer av danskoreografier. Detta är något som TikTok har tagit till sig genom att utveckla den nya fliken “Learn” som snart når marknaden. Här vill man samla utbildningsrelaterade och insiktsgivande innehåll för att på ett effektivt och underhållande sätt bredda människors sinnen och upplevelser. Vi på CHECK! ser fram emot uppdateringen!
Veckans spaning
Öka ditt engagemang i sociala medier genom mer personligt innehåll
Nya dimensioner skapar nya möjligheter. Vi på CHECK! följer ständigt utvecklingen av olika sociala medier och dess innehåll. En trend som hela tiden går spikrakt uppåt och formas till nya format är videos. Vi vill hela tiden komma närmare och uppleva mer autentiskt innehåll – oavsett om det är på Instagram, TikTok eller LinkedIn.
Detta är ett perfekt sätt att lära känna målgruppen, dela budskap på ett effektivt sätt och visa mer av insidan på företaget. I vårt senaste blogginlägg listar vi ett par funktioner som är optimala för att skapa personliga flöden!