Veckans snackis
Bianca Ingrosso lanserar klädkollektion för Nelly.com med storartad PR-kampanj
Vi älskar inflytelserika kvinnor och riktar denna vecka ögonen mot Bianca Ingrosso och hennes klädkollektion för Nelly.com! Förra veckan exploderade sociala medier under PR-kampanjen. Bianca skickade bud från restaurangen L'Avventura till influencers runt om i Skandinavien. I inbjudan ingick även en iPad med nedräkning till lanseringsvideon. Videon visar att kollektionen är till för alla – oavsett hudfärg och storlek, något vi tycker är oerhört viktigt och känns inkluderande. Den lyckade PR-kampanjen resulterade i att kollektionen var slutsåld inom 30 minuter.
Veckans snackis
Frida Boisen lyfter hur kärlek kan göra skillnad – i sin nya bok “Berätta aldrig det här”
I 13 år har medieprofilen Frida Boisen varit tyst om sin familjs såriga förflutna och mammans självmord – nu väljer hon att berätta om sin historia i romanen “Berätta aldrig det här”. Mamman hade lämnat ett självmordsbrev till Frida som löd “Frida, nu fick du som du ville”. Frida tog på sig skulden för sin mammas död under flera år men förstår i efterhand att hennes mamma måste varit deprimerad. Med boken vill Frida lyfta hur viktigt det är att vi visar kärlek till dem vi älskar och att vi aldrig får glömma det – för ensamhet är det farligaste vi har. Hon menar att vi måste göra mer, för vi kan göra skillnad och rädda liv. Vi på CHECK! beundrar Fridas öppenhet och att hon vågar dela med sig av sin såriga historia – det är viktigt att vi värnar om varandra!
Veckans update
YouTube – nytt annonsverktyg för marknadsförare!
YouTube är som bekant en effektiv plattform för marknadsförare att nå ut till sin målgrupp. Därför har de tagit fram funktionen dynamiska uppställningar som sorterar videos utefter dess innehåll, vilket gör det lättare för YouTubes maskininlärningssystem att avgöra vad varje video handlar om. Detta gör att du som annonsör får det lättare att nå ut till personer med rätt intressen och behov, samt att ditt budskap når fram till en mer mottaglig målgrupp då innehållet visas i rätt sammanhang. Kort och gott innebär det ett effektivare och mer kostnadseffektivt sätt att nå rätt målgruppssegment!
Veckans spaning
Karin Lindahl, Indiskas vd, inspirerar till företagande och kvinnligt ledarskap!
Karin Lindahl, vd för Indiska, bestämde sig för att investera i företaget när butikskedjan var konkurshotad. Detta resulterade i en otrolig framgång, där de nu även ligger i framkant med formatet liveshopping. Vi på CHECK! har träffat Karin och hon berättar att en av hennes största drivkrafter är utmaningar och att få förändra och förbättra, vilket gav henne modet att våga satsa på Indiska. Karin har hjärtat i jämställdhet och för henne är det otroligt viktigt att involvera och lyfta sina medarbetare. I maj 2019 placerade hon sig på plats tio på chefsorganisationen Ledarnas lista över framtidens kvinnliga ledare – och hon vill inspirera fler kvinnor att söka sig till högre befattningar. Vi på CHECK! är minst sagt imponerade över Karins företagande och ser upp till hennes kvinnliga ledarskap!