Veckans snackis
Ny uppdatering för influencer-annonsering
Instagram jobbar på en uppdatering som ska hjälpa företag att lättare annonsera sina produkter via influencers. Den här uppdateringen kallas ’’Branded content ads’’ och kommer tillåta företag att sponsra influencers inlägg och sedan annonsera dem som andra annonseringar på Instagram.
Tidigare har sponsrade inlägg som influencers lagt ut enbart nått influencerns följare, denna uppdatering kommer bidra till att inläggen kommer nå alla användare som företaget vill ska se annonsen eftersom den annonseras exakt som en vanlig annons på Instagram. Vi på CHECK! tror att det här kan bli omtalat i sociala medier den närmsta tiden!
Veckans update
Twitter uppdaterar sitt rapporteringsverktyg
Twitter håller nu på att uppdatera sitt rapporteringsverktyg genom att addera fler alternativ gällande delning av personuppgifter. När du numera rapporterar en tweet som delar privat information kommer du hänvisas till en ny sida. Där får du ange om tweeten innehåller kontaktuppgifter, hemadress eller fysik position, information om ett finansiellt konto eller ett myndighetsutfärdat id-kort eller ett id-nummer.
Veckans spaning
Internationella kvinnodagen – En viktig dag att uppmärksamma!
Förra fredagen var det den Internationella kvinnodagen som vi på CHECK! firade stort. CHECK! startades av två starka systrar som haft många kvinnliga mentorer under hela sin framgång. Jenny Johansson, deras mamma som alltid funnits där när systrarna behövt råd, Rita Platzer som hjälpte företaget att växa genom att dela med sig av sin erfarenhet inom PR-branschen och Eva Swartz Grimaldi som både hjälpt till i personlig utveckling samt affärsutveckling. CHECK! är så glada att få ha dessa kvinnor vid sin sida!
Läs mer om vår utveckling med dessa underbara mentorer på vår blogg!