“Det har varit otroligt viktigt att hitta rätt med vår nya identitet – varje del är omsorgsfullt genomtänkt”

Utvecklingen till CHECK! Kommunikationsbyrå har varit en pågående process i över två år. Den nya varumärkesidentiteten innefattar inte bara ett namnbyte utan fler dimensioner – med ny grafisk profil, logga och hemsida. Byråns erbjudande har expanderat med tiden, vilket dess nya identitet syftar till att symbolisera.

Namnbyte till CHECK! 

När byrån startade som en renodlad copybyrå etablerades en grafisk profil och logga som karakteriseras av spetsen på en penna – för vass kommunikation och vassa resultat. Den nya identiteten innefattar mer än så, och symboliserar den bredd som CHECK! erbjuder. 

– Namnet står för att vi checkar av alla delar inom kommunikation med ett helhetsgrepp. Vår grafiska profil håller fast vid den gröna färgen – men i ny tappning. Som trogna Hammarby-fans har vi ett grönt hjärta, och för oss representerar färgen dessutom trygghet, mod och passion, inleder Helena Engström, vd på CHECK!. 

Vision till genomförande 

Idén kläcktes redan för drygt två år sedan när byrån tog ett större grepp kring arbetet med employer branding. Arbetet från vision till genomförande har inneburit en kontinuerlig process av brainstorming och workshops, såväl internt som externt. Flera olika aktörer har varit inblandade i det grundliga arbetet, varav samarbetspartnern Bright Story är en av dem. 

– Det har varit otroligt viktigt och en omfattande process för oss att hitta rätt med den nya varumärkesidentiteten. Varje del av vår nya helhet är omsorgsfullt genomtänkt för att genomsyra och symbolisera det vi arbetar med idag, berättar Johanna Engström, vice vd på CHECK!. 

Fortsatt vassa resultat – med människan i fokus

Pennspetsen byts ut, men byrån drivs fortfarande av att leverera vassa resultat. Genom att skriva texter som engagerar och berör, ligga i framkant inom sociala medier och sätta människan i fokus. 

– Vår nya identitet andas det vi faktiskt gör tillsammans med våra kunder och partners. Vi brinner för att arbeta från strategi till utvärdering – och checkar av alla steg inom det kommunikativa arbetet. Det är exakt vad CHECK! står för, avslutar Helena.

Intresseanmälan

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata