Veckans snackis

Vi är stolta Hammarbyare

Efter ett omtumlande slutspel i Allsvenskan står det klart att Djurgården är svenska mästare 2019. Det var en nervkittlande lördag för Djurgårdens, Hammarbys och Malmös supportrar. Tårar av både glädje och sorg prydde läktarna runt om i landet och sociala medier svämmade över av fansens känslomässiga inlägg. Vi på CHECK! är trogna Hammarbyare och är självklart ledsna över att inte Hammarby tog guld men är ändå oerhört stolta över vårt lags framgångar. Hammarby tog sin åttonde raka seger och avslutade dessutom säsongen med en storseger på hemmaplan. 31 000 åskådare var med om en känslosam bergodalbana som slutade i stolthet över Hammarbys 4-1 seger. 

Nu laddar vi om inför Svenska cupen och Europakval. ?

Läs mer här

Veckans update

Twitter förbjuder köpta annonser inom politik

I mitten av förra veckan annonserade Twitter att de kommer förbjuda publicering av politiska annonser. Twitters vd Jack Dorsey har uttalat sig om beslutet och säger att det är ett globalt beslut som bygger på tron om att politiska budskap ska spridas för att det förtjänar att spridas och inte på grund av köpt annonsering. Twitters utlåtande kan ses som ett svar på Facebooks tidigare tillkännagivande om att de inte kommer förbjuda politiska annonser. Zuckerberg, vd på Facebook, blev hårt kritiserad gällande beslutet. Facebook själva menar att politiska åsikter, oavsett om det är köpta annonser, är en del av demokratin och att det är en väsentlig del av yttrandefriheten. Jack Dorsey fick ett positivt bemötande i media gällande beslutet för Twitter och han menar att pengar inte ska ligga till grund för demokrati.

Bild: Digital Trends

Läs mer här

Veckans spaning

Buzzwords och trender inför 2020

Vilka är egentligen trenderna inom sociala medier för kommande år? Vi på CHECK! har scannat branschen för att ge dig ett smakprov på vad sociala medier kommer präglas av. Videoformat är en trend som håller i sig. Fokus på storytelling och employer branding kommer att öka än mer under 2020. Låt medarbetare dela med sig av sina upplevelser i videoformat eller visa upp produkter och tjänster i egna hauls. Enligt Social Media Today köper 22 % av internetanvändare i åldrarna 18-34 en produkt efter att ha sett influencers marknadsföra produkten. Influencer marketing fortsätter att vara populärt men det kommer vara mer fokus på micro influencer marketing. Det handlar inte om antalet följare, utan om rätt följare. En annan trend inför 2020 är utbildning. För att sticka ut i branschen och vara uppdaterad är utbildning en nyckelfaktor. Vi på CHECK! erbjuder flertalet utbildningar inom sociala medier för företag genom vår utbildningsplattform CHECK Akademi. Ett sista buzzword inför 2020 är “Ephemeral Content”, det vill säga kortlivat innehåll som försvinner efter en kortare tid. Fokusera därför på att engagera era följare genom Stories!

Läs mer här

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata