Veckans snackis
Strävan efter en mer positiv mediekultur
Vi på CHECK! ställer oss frågande till mediekulturen för entreprenörer. Isabella Löwengrip har varit på agendan under föregående vecka på grund hennes ärliga blogginlägg som publicerades 1 oktober. I det blogginlägget beskrev hon sitt bolags situation som har inneburit och kommer att innebära en del utmaningar. I blogginlägget uttryckte hon att det inte är lätt för henne att dela med sig av rådande situation och hon lyfte pressen hon känner för att lyckas med så stor följarskara. Vi på CHECK! tycker att media gärna lyfter hennes situation som misslyckad och väljer direkt att granska hennes bolagssiffror.
Vi på CHECK! vill fokusera på modet att våga fortsätta driva bolag och att dela med sig av hela processen – inte bara medgångarna. Det är hela processen som gör att människor runt omkring får insikt, blir motiverade och inspirerade samt får en sanningsenlig bild av hur det är att vara entreprenör.
Veckans update
Facebook fortsätter satsa på stories
Facebook lanserar en ny funktion inom stories, nämligen den välkända “Call to action”-knappen. Likt Instagram Stories kommer användare kunna interagera direkt med avsändaren i en story genom att klicka sig vidare under tiden storyn visas. Den nya funktionen går i linje med Facebooks “Conversational commerce” som fokuserar på kommunikationen mellan konsumenter och varumärken. Från Facebooks sida är det ett smart drag eftersom stories har fått stort genomslag på familjeappen Instagram. Vi följer utvecklingen med spänning!
Ni hittar funktionen genom att implementera ”Messager templates” på ert annonskonto.
Bild: Social Media Today
Veckans update
Facebook fortsätter satsa på stories
Facebook lanserar en ny funktion inom stories, nämligen den välkända “Call to action”-knappen. Likt Instagram Stories kommer användare kunna interagera direkt med avsändaren i en story genom att klicka sig vidare under tiden storyn visas. Den nya funktionen går i linje med Facebooks “Conversational commerce” som fokuserar på kommunikationen mellan konsumenter och varumärken. Från Facebooks sida är det ett smart drag eftersom stories har fått stort genomslag på familjeappen Instagram. Vi följer utvecklingen med spänning!
Ni hittar funktionen genom att implementera ”Messager templates” på ert annonskonto.
Bild: Social Media Today