Veckans snackis

Strävan efter en mer positiv mediekultur

Vi på CHECK! ställer oss frågande till mediekulturen för entreprenörer. Isabella Löwengrip har varit på agendan under föregående vecka på grund hennes ärliga blogginlägg som publicerades 1 oktober. I det blogginlägget beskrev hon sitt bolags situation som har inneburit och kommer att innebära en del utmaningar. I blogginlägget uttryckte hon att det inte är lätt för henne att dela med sig av rådande situation och hon lyfte pressen hon känner för att lyckas med så stor följarskara. Vi på CHECK! tycker att media gärna lyfter hennes situation som misslyckad och väljer direkt att granska hennes bolagssiffror.

Vi på CHECK! vill fokusera på modet att våga fortsätta driva bolag och att dela med sig av hela processen – inte bara medgångarna. Det är hela processen som gör att människor runt omkring får insikt, blir motiverade och inspirerade samt får en sanningsenlig bild av hur det är att vara entreprenör.

Läs mer här

Veckans update

Facebook fortsätter satsa på stories

Facebook lanserar en ny funktion inom stories, nämligen den välkända “Call to action”-knappen. Likt Instagram Stories kommer användare kunna interagera direkt med avsändaren i en story genom att klicka sig vidare under tiden storyn visas. Den nya funktionen går i linje med Facebooks “Conversational commerce” som fokuserar på kommunikationen mellan konsumenter och varumärken. Från Facebooks sida är det ett smart drag eftersom stories har fått stort genomslag på familjeappen Instagram. Vi följer utvecklingen med spänning!

Ni hittar funktionen genom att implementera ”Messager templates” på ert annonskonto.

Bild: Social Media Today

Läs mer om funktionen här

Veckans update

Facebook fortsätter satsa på stories

Facebook lanserar en ny funktion inom stories, nämligen den välkända “Call to action”-knappen. Likt Instagram Stories kommer användare kunna interagera direkt med avsändaren i en story genom att klicka sig vidare under tiden storyn visas. Den nya funktionen går i linje med Facebooks “Conversational commerce” som fokuserar på kommunikationen mellan konsumenter och varumärken. Från Facebooks sida är det ett smart drag eftersom stories har fått stort genomslag på familjeappen Instagram. Vi följer utvecklingen med spänning!

Ni hittar funktionen genom att implementera ”Messager templates” på ert annonskonto.

Bild: Social Media Today

Läs mer om funktionen här

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata