Veckans Digitala Check v.39

 

Veckans räckvidd 

En viral succé efter drömmålet

Tolvåriga Stina Gerken blev viral efter sitt drömmål och vi är mäkta imponerade! Hon inledde med en Rainbow Kick och avslutade med att sätta bollen i krysset. Exemplariskt. Hon har uppmärksammats i sociala medier och deltagit i flera nyhetssändningar! @sportbladet har lagt ut en TikTok som hittills har fått 896,7K visningar och drygt 1 150 kommentarer. Ronaldos klassmål är ingenting i jämförelse, i alla fall inte om vi ska se till antalet visningar! Hon toppar också visningarna på Instagram där både @sportbladet och @svtsport har lagt ut Reels med höga tittarsiffror – 298K och 417K och omkring 13K gilla-markeringar. Reelen på klubbens Instagram-konto har fått hela 628K visningar och 22,8K gilla-markeringar. Vilken succé och vi instämmer med Sportbladet som skrev “Stäng omröstningen för Årets mål. Stina Gerken, 12 år, i Råå IF har vunnit 🙌”.

Spana in drömmålet »

Veckans update

Facebook tillåter att användare har flera profiler

Plattformen har experimenterat kring antalet profiler under det senaste året och nu står det klart att de kommer att tillåta att användare skapar flera profiler. Deras nya multiprofilalternativ syftar till att användare ska kunna utforska olika intressen och dela olika innehåll till olika målgrupper. Det ska gå att skapa upp till fyra ytterligare profiler – med egna användarnamn och flöden. Håll utkik i din profil på Facebook efter uppdateringen om du ännu inte har fått tillgång till den!

Läs mer om uppdateringen »

Veckans spaning

Stärk ert varumärke med rätt format på sociala medier

Du har mycket att vinna på att använda olika funktioner i rätt format på alla sociala mediekanaler. Det optimerar chansen till ett bra resultat samtidigt som det stärker varumärket. Fördelar med att använda olika funktioner och anpassa innehållet till formatet är flera, här kommer några som vi tycker är viktiga 👇

✔️ Plattformarna gillar när vi använder deras funktioner och därför är det bra att variera innehållet. På Instagram innebär det att forma innehållet utifrån flödet, Stories, Reels och övriga funktioner, ett tankesätt som ska appliceras på samtliga kanaler

✔️ Du utgår från målgruppens användarbeteenden och har möjlighet att nå dem på olika sätt i olika skeden i kund- och medarbetarresan

✔️ Att publicera bilder och filmer i rätt format är visuellt snyggt (= stärker varumärket). Vi använder Instagram som exempel igen och där publiceras alla filmer i flödet i ett Reels-format, vilket är bra att ha i åtanke vid produktionen
Nästa vecka kommer vi att gå in på några olika funktioner och dess format! Stay tuned 🙌🏼

Spana in vår Instagram »

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata