Veckans Digitala Check-vloggen
Missa inte vlogg-versionen av Veckans Digitala Check!
Veckans snackis
SF bio byter namn till Filmstaden
Efter nästan ett sekel som SF inleder SF bio de kommande hundra åren med att byta namn till Filmstaden. Namnet är redan etablerat på många biografer runt om i landet och kommer nu appliceras på hela varumärket. Även logotypen får sig ett lyft med ett modernare typsnitt och ett ensamt F. Vi är inte helt eniga om vad vi tycker om den, vad tycker du?
Inte nog med logotyp och namn-ändringen kommer även deras välkända vinjett bytas ut. Här får dock alla vara med och bestämma genom en omröstning. Det är tre bidrag som slåss om platsen som en av Sveriges mest välkända melodier. In och rösta på din favorit!
Veckans update
Facebook öppnar upp grupperna
Förra året lanserade Facebook en funktion som gör att företagssidor kan starta upp egna grupper för att lättare ha möjlighet att kunna interagera med sina följare. Som en förlängning av det släpper nu Facebook en funktion som möjliggör för företagssidor att bli medlemmar i befintliga grupper. Detta ger företagssidorna större möjlighet att öka sin räckvidd, men också att exponera sig i relevanta grupper och därmed stärka sitt varumärke. Funktionen testas just nu på utvalda sidor, men förväntas finnas tillgänglig för alla inom kort.
Veckans spaning
Otippade klädsamarbeten - det nya normala?
Ingen kan ha missat Acnes nya kollektion i samarbete med Fjällräven som består av allt från midjeväskor till sovsäckar, friluftsbyxor och vinterjackor i sprakande färger. Att klädmärken slår ihop sig med otippade samarbetspartners verkar bli alltmer populärt. Det förstår vi, det blir ju garanterat snackisar. Vi minns ju alla när Heidi Klum gjorde kläder för Lidl, Dolce & Gabbanas design för Smegs köksutrustning och de Vetements-plaggen designade av DHL. Frågan är vad som kommer härnäst. Arla för Lindex? Eller kanske Plantagen med Louis Vuitton?