Veckans snackis
Lanseringsboom
De senaste veckorna har sociala medier fullkomligt exploderat av stora lanseringar, nya produkter och hemliga projekt. Vi pratar självklart om influencervärlden! Hela tre stycken av dessa projekt landade dessutom på samma dag – i tisdags. Uppbyggnad av hype, sneak peeks och behind the scenes-material från fotograferingar resulterade i nytt produktsläpp från Bianca Ingrossos sminkmärke CAIA Cosmetics, lansering av Linn Ahlborgs klädmärke LXA och Margaux Dietzs varumärke X by Margaux. Vi satt givetvis bänkade för att följa live shopping på Instagram, den babyblå retroinspirerade kampanjen för vattenfast mascara och släppet av trendiga mjukisplagg. Lanseringsboomen är ett faktum och vi följer den med glädje!
Veckans update
Instagram uppdaterar flödet
Vi på CHECK! älskar att ligga i framkant med diverse förnyelser och hålla oss uppdaterade kring nya funktioner – exempelvis på Instagram som är under ständig utveckling. Den senaste uppdateringen gäller en uppfräschning av följarflödet som kompletteras med rekommenderade inlägg. Förutom att det rullar innehåll som du själv har valt att följa, kan du nu även se material och annonser från andra konton som kan passa dig. Allt baserat på Instagrams algoritmer.
Veckans spaning
Framtidens shopping är här!
Ett relativt nytt koncept som vi siar kommer slå igenom stort i höst är livesändningar i alla dess former! Vi vill följa tv-program i realtid, shoppa live medan vi får information om produkterna och komma profiler vi följer ännu närmre, in på djupet. På Instagram har den nya funktionen live shopping utvecklats, lanserats och blivit tillgänglig för alla onlinebutiker i USA som redan är kopplade till deras produktkatalog. I Sverige såg vi senast Margaux Dietz lansera sitt varumärke X by Margaux genom en livesändning där tittarna hade möjlighet att ställa frågor och shoppa produkterna direkt utan att lämna sändningen på Instagram. Framtidens shopping är här – frågan är bara vilket varumärke eller företag som hoppar på tåget härnäst?