• 2017-08-31

Veckans Digitala Check-vloggen

Missa inte vlogg-versionen av Veckans Digitala Check!
Se alla avsnitt på CHECK!:s YouTube-kanal »

Veckans snackis

#Risifrutti blir Risitutti

Risifrutti har bestämt sig för att göra en rejäl insats i kampen mot bröstcancer. Den som nu och fram till slutet av september letar i kyldiskarna efter sitt favoritmellis kommer istället hitta… Risitutti. Namnet är en del av en kampanj som lanseras digitalt under hashtaggen #kollaenextragång. Syftet är att uppmuntra kvinnor att kolla efter knölar och därmed upptäcka bröstcancer i tid. Hatten av till reklambyrån Saatchi & Saatchi för en viktig och dessutom fyndigt utformad kampanj, säger vi på CHECK!.
Läs mer om Risitutti här »

Veckans update

LinkedIn goes rörligt

Förra sommaren köptes LinkedIn upp av Microsoft för 26,2 miljarder dollar. Drygt ett år senare kommer nu äntligen en uppdatering många väntat på – möjligheten att lägga upp videos. Vi på VK är nog inte de enda som välkomnar nyheten. Nu undrar vi bara när LinkedIn ska börja med tidsinställda inlägg…? ?
Läs mer om uppdateringen här »

Veckans spaning

Emojisarna – hör de hemma på jobbet?

Idag spanar vi in emojisarna lite extra och deras ställning inom arbetslivet. För ett tag sedan lyftes en internationell undersökning i flera svenska medier. Slutsatserna var att man kunde uppfattas som lite korkad och inkompetent om man använde emojis i jobbmail. Vi på CHECK! ställer oss frågande till undersökningen – vi har andra idéer och tankar.
Läs mer om våra tankar här »

Intresseanmälan

Fler blogginlägg