Veckans Digitala Check-vloggen
Missa inte vlogg-versionen av Veckans Digitala Check!
Veckans snackis
#Risifrutti blir Risitutti
Risifrutti har bestämt sig för att göra en rejäl insats i kampen mot bröstcancer. Den som nu och fram till slutet av september letar i kyldiskarna efter sitt favoritmellis kommer istället hitta… Risitutti. Namnet är en del av en kampanj som lanseras digitalt under hashtaggen #kollaenextragång. Syftet är att uppmuntra kvinnor att kolla efter knölar och därmed upptäcka bröstcancer i tid. Hatten av till reklambyrån Saatchi & Saatchi för en viktig och dessutom fyndigt utformad kampanj, säger vi på CHECK!.
Veckans update
LinkedIn goes rörligt
Förra sommaren köptes LinkedIn upp av Microsoft för 26,2 miljarder dollar. Drygt ett år senare kommer nu äntligen en uppdatering många väntat på – möjligheten att lägga upp videos. Vi på VK är nog inte de enda som välkomnar nyheten. Nu undrar vi bara när LinkedIn ska börja med tidsinställda inlägg…? ?
Veckans spaning
Emojisarna – hör de hemma på jobbet?
Idag spanar vi in emojisarna lite extra och deras ställning inom arbetslivet. För ett tag sedan lyftes en internationell undersökning i flera svenska medier. Slutsatserna var att man kunde uppfattas som lite korkad och inkompetent om man använde emojis i jobbmail. Vi på CHECK! ställer oss frågande till undersökningen – vi har andra idéer och tankar.
Läs mer om våra tankar här