Veckans Digitala Check-vloggen

Missa inte vlogg-versionen av Veckans Digitala Check!

Se alla avsnitt på CHECK!:s YouTube-kanal

Veckans snackis

#covfefe

I förra veckan var Donald Trump lite väl snabb i fingrarna när han skulle posta en tweet – och postade av misstag det ny ordet ”covfefe”. Stora delar av världen har uppmärksammat detta, bland annat varumärkesexperten Per Holknekt. Han var inte sen att dra nytta av feltwittringen utan valde att registrera Covfefe som ett varumärke. CHECK! väntar med spänning på vilken inriktning varumärket kommer att få.

Läs mer om Holknekts nya varumärke här

Veckans update

Snapchat Spectacles

Nu kommer Snapchats solglasögon till Europa och Sverige! Solglasögonen har en inbyggd Snapchat-funktion och sparar automatiskt bilderna till dina memories. Känner du att det här är en produkt du inte kan leva utan? De blir dina för drygt tusen kronor via Snapchat online store.

Se hur solglasögonen fungerar här

Veckans spaning

Lyssna på dina kunder

Minns ni den omtalade likheten mellan IKEA:s blå bärkasse Frakta och Balenciagas 20 000 kronors-väska? Nu släpper möbeljätten en hel reklamfilm om bärkassen och dess förträfflighet.

Omvärldsbevakning är som vi alla vet ytterst viktigt för att skapa relevant content. Vilket IKEA skötte väldigt snyggt när de valde att bygga vidare på den synlighet Balenciaga av dem. Att även uppmärksamma den synlighet som kunder ger varumärket tror vi på CHECK! genererar i ännu mer varumärkeskännedom. När likheten mellan bärkassen och väskan blev en snackis började kunder att posta bilder med Frakta i nya utföranden på sociala medier.

Läs mer om IKEAs reklamfilm här

Intresseanmälan

Fler blogginlägg