Veckans snackis
Thunder in My Heart – ny tv-serie skapad och skriven av Amy Deasismont
Den 23 maj hade miniserien ”Thunder in My Heart” premiär på Viaplay. Amy Deasismont, tidigare känd som Amy Diamond, är serieskapare, manusförfattare och huvudrollsinnehavare i den hyllade serien. Serien beskrivs som en dramakomedi och handlar om såväl kärlek som identitetsskapande. Skådespelare som Helen Sjöholm, Julia Lyskova och Max Ulveson medverkar i serien och likaså Alexander Abdallah som just nu är aktuell i serien ”Snabba cash” på Netflix. Serien har blivit omtalad och hyllad till skyarna på sociala medier och vi på CHECK! håller tummarna för ytterligare en säsong!
Veckans update
Instagram lanserar statistik för Reels och Live
Instagram har nyligen lanserat möjligheten att utläsa statistik för Reels och Live. Syftet är dels att uppmuntra de kreatörer som använder dessa innehållsformat, dels att ge både kreatörer och företag de verktyg som krävs för att mäta prestationerna. Statistiken är värdefull för att kunna engagera följarna och nå en bredare publik. De nya mätvärdena som presenteras för Reels och Live är bland annat antal nådda konton, topp av samtidiga tittare, delningar och antal uppspelningar.
Veckans spaning
Employer branding på sociala medier
Veckans spaning handlar om något vi arbetar med dagligen – employer branding på sociala medier! Employer branding handlar om arbetsgivarvarumärket, det vill säga hur företagets uppfattas och hur det är att arbeta där. Medan många företag väljer att fokusera på hur de kan attrahera nya medarbetare vill vi skifta fokus till hur man ska behålla befintliga medarbetare. De är företagets bästa ambassadörer. Att skapa ett genuint, lättsamt och trovärdigt innehåll på sociala medier genom att involvera medarbetarna skapar engagemang! Ett högt medarbetarengagemang resulterar i högre lönsamhet, produktivitet och kundnöjdhet.