Veckans snackis

Blev hånad på Tinder– är nu klänningsmodell på Asos 

Thea Lauryn Chippendale fick höra av en Tinder-matchning att klänningen hon hade på sig på bilden var fruktansvärd och att hennes outfit såg ut som ett välgörenhetsarbete. Thea la upp Tinder-grillningen på Twitter för att hon ville visa hur kvinnor och män kan bli behandlade på Tinder. Tweeten blev viral med över 107 000 likes och 8 850 retweets och Thea har sedan dess mottagit mycket stöd och positivitet från andra. Asos, som säljer klänningen hörde av sig till Thea på Twitter och berättade att de använde hennes foto på deras webshop och det är många som skriver till modeföretaget Asos för att övertyga dem om att använda Thea som officiell modell för klänningen på hemsidan. Vi är spända på att se hur detta kommer att utvecklas!

Läs mer här

Veckans update

Messenger för företag får nya funktioner

Under Facebooks årliga F8-konferens förra veckan släppte Facebook nyheten att Messenger får två nya funktioner för företag som ska underlätta kundkontakt för varumärken. En funktion är ett bokningsgränssnitt som finns i Messenger Platform API. Det fungerar på så sätt att kunderna kan boka och se tillgängliga tider på företaget då funktionen är kopplad till företagets kalender. Skönhetsjätten Sephora byggde ett bokningsgränssnitt i Messenger och jämfört med andra kanaler ökade antalet bokningar med 60 % på Messenger. Den andra funktionen som släpps på Messenger gör det möjligt för företag att kunna skapa ett automatiskt fråga-svar-flöde som skapas i Facebook Ads Manager, detta för att få reda på mer om vad potentiella kunder efterfrågar. General Motors skapade ett automatiskt fråga-svar-flöde och på tre veckor fick de bland annat 30 % högre konvertering på Messenger än andra digitala kanaler. Spännande!

Bild: facebook.com 

Läs mer om uppdateringen här

Veckans spaning

Bye bye blue – Facebook fasar ut det blåa

Facebook är känt för mycket men något som verkligen kan associeras med sociala mediejätten är den ikoniska blå färgen. Den första maj presenterade Facebooks vd Mark Zuckerberg den största designförändringen på över 14 år – ett Facebook utan blått. Förutom en färgförändring kommer den nya designen enligt Facebook vara snabbare, mer uppslukande och enklare då det kommer vara lättare att hitta det du söker och få tillgång till dina mest använda funktioner. Vi på CHECK! ser fram emot att se den nya designen!

Bild: resume.se

Läs mer här

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata