Veckans snackis
Blev hånad på Tinder– är nu klänningsmodell på Asos
Thea Lauryn Chippendale fick höra av en Tinder-matchning att klänningen hon hade på sig på bilden var fruktansvärd och att hennes outfit såg ut som ett välgörenhetsarbete. Thea la upp Tinder-grillningen på Twitter för att hon ville visa hur kvinnor och män kan bli behandlade på Tinder. Tweeten blev viral med över 107 000 likes och 8 850 retweets och Thea har sedan dess mottagit mycket stöd och positivitet från andra. Asos, som säljer klänningen hörde av sig till Thea på Twitter och berättade att de använde hennes foto på deras webshop och det är många som skriver till modeföretaget Asos för att övertyga dem om att använda Thea som officiell modell för klänningen på hemsidan. Vi är spända på att se hur detta kommer att utvecklas!
Veckans update
Messenger för företag får nya funktioner
Under Facebooks årliga F8-konferens förra veckan släppte Facebook nyheten att Messenger får två nya funktioner för företag som ska underlätta kundkontakt för varumärken. En funktion är ett bokningsgränssnitt som finns i Messenger Platform API. Det fungerar på så sätt att kunderna kan boka och se tillgängliga tider på företaget då funktionen är kopplad till företagets kalender. Skönhetsjätten Sephora byggde ett bokningsgränssnitt i Messenger och jämfört med andra kanaler ökade antalet bokningar med 60 % på Messenger. Den andra funktionen som släpps på Messenger gör det möjligt för företag att kunna skapa ett automatiskt fråga-svar-flöde som skapas i Facebook Ads Manager, detta för att få reda på mer om vad potentiella kunder efterfrågar. General Motors skapade ett automatiskt fråga-svar-flöde och på tre veckor fick de bland annat 30 % högre konvertering på Messenger än andra digitala kanaler. Spännande!
Bild: facebook.com
Veckans spaning
Bye bye blue – Facebook fasar ut det blåa
Facebook är känt för mycket men något som verkligen kan associeras med sociala mediejätten är den ikoniska blå färgen. Den första maj presenterade Facebooks vd Mark Zuckerberg den största designförändringen på över 14 år – ett Facebook utan blått. Förutom en färgförändring kommer den nya designen enligt Facebook vara snabbare, mer uppslukande och enklare då det kommer vara lättare att hitta det du söker och få tillgång till dina mest använda funktioner. Vi på CHECK! ser fram emot att se den nya designen!
Bild: resume.se