Veckans Digitala Check v.18

 

Veckans räckvidd

Majblomsförsäljningen som nått miljonbelopp

Veckans räckvidd är utan tvekan 12-åriga Murhaf med sin rekordförsäljning av majblommor. Förra veckan uppmärksammades Murhaf av SVT Nyheter där inslaget fick flera opassande kommentarer och rasistiska påhopp riktades mot honom. Kommentarerna väckte många upprörda känslor och inlägget gick viralt för att många gav en stor dos kärlek och hejarop till Murhaf. Inläggets räckvidd på över 1,1 miljoner visningar, närmare 50 000 gilla-markeringar och över 1 000 kommentarer bidrog dessutom till en ordentlig skjuts i försäljningen som nu är uppe i över 4,5 miljoner kronor!

Se klippet »

Till Murhafs blombutik »

Veckans update #1

Ny CTA-knapp på LinkedIn

Genom den senaste uppdateringen tar LinkedIn ytterligare ett kliv för att möta kreatörers behov. Uppdateringen innebär en ny CTA-knapp (call to action) i deras premium-medlemskap. Knappen kan läggas till i profilen på LinkedIn för att kunna dirigera mottagaren vidare till önskad webbplats. 

Läs mer om uppdateringen »

Veckans update #2

BeReal gör ett krafttag med nya funktioner

Efter att ha växt snabbt i popularitet sjunker användarintresset för BeReal. I ett försök att återhämta sig i svackan lanserar nu BeReal nya funktioner. Bland annat adderas en funktion för att kunna lägga till fler bilder. BeReal integrerar också med Spotify och gör det möjligt att lägga till musik i inlägg, likt Instagram.

Läs mer om uppdateringen »

Veckans spaning

Medarbetarna är företagets viktigaste ambassadörer!

Kanske har du tidigare hört om Employer Branding – men vad innebär egentligen Employee Advocacy? Kort och gott handlar det om att medarbetarna är viktiga ansikten utåt för företaget, och att de bör ses som verkliga ambassadörer. Involvera era medarbetare i arbetet med era sociala kanaler redan idag för att uppnå den bästa effekten!

Tre tips för hur ni som företag kan gå tillväga:

1. Låt cheferna vara ett föredöme och lägga grunden. Om de högsta cheferna är med på tåget blir det enklare för resten att haka på.

2. Anordna en internutbildning och utbilda medarbetarna i sociala medier för att skapa mer engagemang och förståelse.

3. Hitta ambassadörsledare inom företaget genom att välja några specifika medarbetare som får vara mer drivande i ämnet och på så sätt engagera övriga medarbetare.

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata