Veckans snackis

“Can we uninstall 2020 and reinstall it? I believe it has a virus”

Social distansering, karantän eller isolering – oavsett till vilken grad viruset covid-19 berör oss individuellt så påverkar det hela världen på en kollektiv nivå. Vi befinner oss alla i samma situation. Alla kan helt plötsligt relatera till ett liv i karantän och igenkänningen sprids som en löpeld på sociala medier i form av fyndiga memes och tweets. Denna vecka väljer vi att lyfta blicken från nyhetsrapporteringar för att sprida glädje och ljusglimtar i vardagen med corona. Scrolla igenom ditt flöde på sociala medier och se vilka memes du kan känna igen dig i, det är tillåtet att skratta även under dessa omständigheter.

Vi på CHECK! tipsar om följande konto på Instagram för skratt i vardagen:

@situationer

Läs mer här

Veckans update

LinkedIn introducerar stories

Det har under en månads tid spekulerats kring ifall LinkedIn kommer lansera stories på sin kanal. Efter att funktionen testas internt under en period kan nu LinkedIn bekräfta att de kommer lansera en betafunktion under våren. Därmed ansluter de sig äntligen till story-trenden som Snapchat, Facebook och Instagram redan varit snabba på att införa. Pete Davies, chef på LinkedIn, menar att det finns många unika möjligheter med stories även i professionella sammanhang. Han understryker att berättelsestilen gör det enkelt att dela tips och tricks som hjälper oss att arbeta smartare. Trots att funktionen kommer testas på enskilda användare i första hand, uppmanar LinkedIn marknadsförare att redan nu börja fundera på hur de kan använda stories-funktionen för att kommunicera till sina målgrupper.

Läs mer här

Veckans spaning

CHECK! skapade stort engagemang genom sitt webbinarium i samarbete med Meltwater

I ett tidigare blogginlägg berättade vi på CHECK! att vi skulle hålla ett webbinarium om trender på sociala medier 2020, i samarbete med Meltwater. På grund av rådande omständigheter skickades en enkät ut inför webbinariet – för att säkerställa att intresset för ämnet fortfarande var aktuellt. Feedbacken på enkäten var positiv och därav genomfördes webbinariet som planerat förra veckan. Vi på CHECK! är stolta och glada över att 300 deltagare närvarade online och att det uppstod ett högt engagemang med många frågor, samt förfrågan kring att hålla presentationen igen i annat forum. Vi är tacksamma över Meltwaters inbjudan som möjliggjorde att vi fick dela med oss av såväl vår kunskap som vår passion för det vi gör.

Läs mer här

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata