Veckans snackis

Nylanserat varumärke gör succé på sociala medier

Den 20 februari lanserades Hermine Hold, ett nytt varumärke som fokuserar på håraccessoarer. Idén föddes under ett möte där det pratades om vilken produkt som saknades på marknaden, men som också skulle vara perfekt för sociala medier där många selfies läggs ut. Företaget har nu över 12 000 följare på Instagram och deras produkter har synts flitigt på sociala medier. Vi på CHECK! tycker att varumärket har gjort en framgångsrik lansering genom att arbeta strategiskt med influencers!

Läs mer här

Veckans update

Facebook ger företag chansen att höja sin varumärkeskännedom genom ny funktion 

Förra veckan lanserade Facebook sin nya funktion ’’Facebook Showcase’’. Den nya funktionen skapades för att ge företag chansen att höja sin varumärkeskännedom genom annonsering i Facebook Watch.

Facebook Watch har omkring 75 miljoner personer som tittar i genomsnitt 20 minuter varje dag. Facebook hoppas på att höja den här siffran med hjälp av nya program som snart lanseras. Enligt Facebook kommer Showcase-annonser göra det möjligt för annonsörer att nå målgrupper som numera är svåra att nå i vanlig tv annonsering.

Bild: pexels.com

Läs mer om uppdateringen här

Veckans spaning

TikTok- En växande plattform

TikTok är en växande app som ägs av det kinesiska företaget ByteDance. TikTok, före detta Musical.ly, har blivit nedladdad över en miljard gånger. Under 2018 hade appen över 663 miljoner nedladdningar. Appen vänder sig främst till unga men har även en åldersgräns på 13 år. Vi på CHECK! rekommenderar företag som har denna målgrupp att hålla koll på den här appen då det är en växande plattform för unga.

Läs mer om TikTok här

Intresseanmälan

Fler blogginlägg