Veckans snackis
Nylanserat varumärke gör succé på sociala medier
Den 20 februari lanserades Hermine Hold, ett nytt varumärke som fokuserar på håraccessoarer. Idén föddes under ett möte där det pratades om vilken produkt som saknades på marknaden, men som också skulle vara perfekt för sociala medier där många selfies läggs ut. Företaget har nu över 12 000 följare på Instagram och deras produkter har synts flitigt på sociala medier. Vi på CHECK! tycker att varumärket har gjort en framgångsrik lansering genom att arbeta strategiskt med influencers!
Veckans update
Facebook ger företag chansen att höja sin varumärkeskännedom genom ny funktion
Förra veckan lanserade Facebook sin nya funktion ’’Facebook Showcase’’. Den nya funktionen skapades för att ge företag chansen att höja sin varumärkeskännedom genom annonsering i Facebook Watch.
Facebook Watch har omkring 75 miljoner personer som tittar i genomsnitt 20 minuter varje dag. Facebook hoppas på att höja den här siffran med hjälp av nya program som snart lanseras. Enligt Facebook kommer Showcase-annonser göra det möjligt för annonsörer att nå målgrupper som numera är svåra att nå i vanlig tv annonsering.
Bild: pexels.com
Veckans spaning
TikTok- En växande plattform
TikTok är en växande app som ägs av det kinesiska företaget ByteDance. TikTok, före detta Musical.ly, har blivit nedladdad över en miljard gånger. Under 2018 hade appen över 663 miljoner nedladdningar. Appen vänder sig främst till unga men har även en åldersgräns på 13 år. Vi på CHECK! rekommenderar företag som har denna målgrupp att hålla koll på den här appen då det är en växande plattform för unga.