Måndagen den 15 maj firar kommunikationsbyrån CHECK! 2 år som företag. CHECK! drivs av två unga systrar, Helena Engström och Johanna Engström, 27 och 29 år gamla. Byrån har gjort en rekordsnabb resa med fem heltidsanställningar under det senaste året och drivs uteslutande enligt generation Z-värderingar.

CHECK! har på rekordtid etablerat sig som en framgångsrik byrå i hjärtat av Stockholm. Vi vill hjälpa till att synliggöra företag i digitala medier:

– Att kunna använda digitalisering för att generera affärsnytta är avgörande för företag idag. Företag vill synliggöra sig där målgruppen finns, på internet. Vår uppgift är att frigöra tid åt våra kunder, tid som de kan lägga på det dem brinner för. Vi brinner för sociala medier, e-postmarknadsföring, copywriting och korrekturläsning, säger Helena.

Under de senaste sju månaderna har CHECK! ökat från två till fem heltidsanställda, har närmare 100 fasta kunder och gjorde en halv miljon i vinst under andra året.

Systrarna menar att mycket av deras framgångsresa kan förklaras i det sätt de driver sitt företag på. Som tillhörande generation Z har de redan med sig många av de idéer som idag lanseras som nytänkande och moderna.

– Jag tror det är en klar fördel för oss. Vi behöver inte tänka om utan har det med oss från start. Vi har till exempel aldrig trott på att jobba 24/7 utan att jobba effektivt, fritt och resultatinriktat. Våra medarbetare är 100 % delaktiga i att ta beslut. Det är också ett sätt att värna om medarbetarnas hälsa, som vi ser som företagets viktigaste tillgång. Som chefer vill vi att alla ska känna sig sedda och att deras arbete räknas – varje dag. Kontinuerlig feedback är viktigt. Det skapar i sin tur en kreativ dialog som ofta föder nya och oväntade idéer, berättar Johanna.

En sådan idé är det nya konceptet "Veckans Digitala Check", en vlogg där såväl branschmänniskor som lekmän kan finna inspiration och ta del av kunskap och nyheter kring digitalisering. Vloggen är en central del av ett synsätt där samarbete står i centrum:

– Vi tror stenhårt på samarbete och kunskapsdelande – den gamla synen på konkurrens är förlegad. Kunden tjänar på att branschen som helhet ligger i framkant. Och alla företag tjänar i slutändan på att hjälpa varandra framåt, säger Helena.

CHECK! har under sina första två år byggt upp flera tighta samarbeten, bland annat med Ungapped som är en plattform för e-postmarknadsföring och webbyrån The Generation som man även delat lokaler med sedan mitten av 2016. Tillsammans flyttade båda företagen till större lokaler i början av 2017 och huserar nu i Grönstedtska Palatset vid Norrtull.

2-årsdagen infinner sig måndagen den 15:e maj och kommer att firas med tårta!

– Det har varit en fantastisk resa hittills och vi är inte minst glada om vi kan vara en förebild för andra som vill starta eget. Vi har spännande år framför oss! säger Johanna.

Intresseanmälan

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata