Konferensresa – är det bara en ursäkt för att skoja till det på arbetstid eller ligger det ett större värde i konceptet? Efter fyra dagar i Prag på en gemensam resa med vår fantastiska partner The Generation kan vi bara konstatera det senare!

För det första har vi fått uppleva en av de vackraste städerna i Europa. Vi är alla fortfarande häpna över en stad där varje husfasad är ett konstverk i sig. Myllret på Karlsbron i skymningen där båtarna tuffar omkring på floden Moldau nedanför. Pragborgens imponerande silhuett som drar tankarna mot historiska sagor. Det gör något med en att få dela vackra intryck med andra – hjärtat liksom vidgas och positiva känslor tar plats.

Det gör definitivt något med en att byta vardagens upptrampade stigar mot helt andra gator, där historiens vingslag svävar över varje kullersten. Plötsligt har man ett annat språk i öronen, andra dofter i näsborrarna och – pop! – andra tankar i huvudet än de gamla vanliga.

Vad passar bättre i det där lite avslappnade tillståndet än att fylla på med nya fräscha tankar?

Det var precis vad vi gjorde. Temat för vår konferens var att prata värdeord för CHECK! och att prata om vad vi enskilda medarbetare är bra på. Själva konferensen höll vi på gemytliga coworking-cafét Svět-hub, där vi fick gott kaffe och trivdes rent allmänt.

Att prata om vad vi själva är bra på är något vi alla borde göra mer. Inte bara får man bra och intressant information om andra, man får också träna sig på att neutralt kunna presentera sina styrkor inför andra. Och nej, det är inte skryt. Om någon betalar mig för att göra ett jobb är det nästan min skyldighet att på en minut kunna berätta vad det är han eller hon får för pengarna. Dessutom lyfter man sig själv och det är en ovärderlig sanning att man presterar på en bättre nivå när man känner sig upplyft. Och vi fick veta nya saker om varandra. Malin till exempel, fick vi veta, är en stjärna på tvärflöjt. Bara en sån sak!

Värdeord för CHECK! var också en riktig ögonöppnare. Det kan låta uttjatat med värdeordsövningar, men faktum är att det nog aldrig kommer gå ur tiden. Ta ett ord som professionell till exempel. Det kan låta självklart att man som företag har som värdering att vara professionell – men vad betyder ordet för var och en av medarbetarna? Det är här det verkligt intressanta börjar. Diskussionerna leder till ökad förståelse för varandra och en tydligare bild av företaget internt. Det uppstod många spännande uppslag för CHECK!s vidare färdriktning, häng kvar med oss så kommer ni se vilka!

Vad gjorde vi mer på vår resa? Ja, bland annat åt vi några av de godaste hamburgare vi testat på 50-talsstället James Dean. Vi löste kluriga uppdrag som zombiejägare, bankrånare och Harry Potter-wannabes på escaperoom Questerland. Njöt av italienskt kök i ett medeltida källarvalv ena kvällen och fine dining högst upp i Prags modernaste byggnad den andra. (Tack till Robert på The Generation för snygga bokningar!)

Vi dansade på nattklubb, spisade jazz och sjöng karaoke. Strosade runt i de judiska kvarteren och avnjöt goda hotellfrukostar på snygga Design Metropol Hotel. Men framför allt skrattade vi väldigt mycket. Och, tja, lärde känna varandra. Som någon sa – “det är första gången man ser en del av de här människorna utan ett skrivbord framför sig”.

Summa kardemumma – en konferensresa har ett större värde förutom de allmänna trevligheterna. Nu har vi fått precis den friska fläkt vi behövde och går in i den här hösten mer sammansvetsade som team, starkare, och mer taggade än någonsin! Vi ser fram emot en spännande säsong med våra nya och befintliga kunder!

Ta del av Veckans Digitala Check! 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata