Utbildning inom Instagram Stories
Instagram utvecklar kontinuerligt funktioner och koncept som gör att användningen av plattformen fortsätter öka. 64 % av alla internetanvändare använder Instagram och det innebär att er målgrupp med stor sannolikhet befinner sig där. Vi föredrar Instagram Stories som ett verktyg för företag att använda vid annonsering, varumärkesbyggande och employer branding-arbete. Vi erbjuder därför en utbildning inom Instagram Stories som får ert företag att sticka ut.
Instagram Stories som verktyg
Instagram Stories lanserades i augusti 2016 och har blivit en stor del av företags synlighet och kommunikation på Instagram. Verktyget erbjuder en rad olika funktioner som gör att företag kan kommunicera med sina nuvarande och potentiella kunder vilket resulterar i viktiga insikter för företagets utveckling. Företag har även möjlighet att vässa sitt employer brand genom att låta medarbetare göra en “take over” – något som CHECK! inkorporerat som en del i Volkswagen Group Sverige ABs lyckade employer branding-strategi.
Vad innehåller utbildningen inom Instagram Stories?
- Introduktion till Instagram Stories
- Varför Instagram Stories är viktigt i relation till employer branding och varumärkesbyggande
- Genomgång av funktioner Instagram Stories erbjuder
- Innehållsschema för strategisk och långsiktig planering
- Hur ser en lyckad story ut? Vi ger konkreta exempel!
- Tips på praktiska redskap i skapandet av engagerande Instagram Stories (appar, plattformar, bildbanker osv)
- Analys och uppföljning av statistik
Du får följande kunskap inom Instagram Stories:
- Hur du skapar engagerande Instagram Stories
- Praktiska redskap som hjälper dig uppnå resultat
- Strategisk och långsiktig planering för ditt användande
- Du lär dig analysera statistik som ger insikter i hur du får ert Instagram-konto att växa
Vem ska gå på en utbildning inom Instagram Stories?
Arbetar du på en kommunikationsbyrå eller med marknadsföring och kommunikation internt på ett företag? Då är den här utbildningen för dig. Den passar även er som vill göra det gemensamt på företaget för att involvera medarbetare och skapa delaktighet, engagemang och motivation. Ta ert Instagram-användande ett steg längre genom att inkorporera Instagram Stories i er kommunikationsplan. Det finns många aktörer på Instagram-marknaden som satsar på stories, vi lär dig knepen som gör att ert företag sticker ut.