I takt med digitaliseringen fortsätter användningen av sociala medier att öka – idag nyttjar nio av tio internetanvändare de olika plattformarna. Sociala medier är därmed en avgörande och betydelsefull del i alla företags strategier, oavsett bransch. I den här workshopen bidrar vi med verktyg för att ni ska lyckas bygga upp en konsekvent, effektiv och relevant strategi för era sociala kanaler. Vi går igenom dess olika delar och ger er förutsättningar att skapa en strategi skräddarsydd utifrån ert företag.

Potentialen i sociala medier 

Sociala medier kan spela en central roll för att effektivt stärka ert varumärke. Syftet med workshopen är att göra er trygga i vilka delar som ingår i en sociala mediestrategi och hur strategin kan bidra till att ni uppnår era affärs- och verksamhetsmål.

Vad innehåller workshopen?

  • Introduktion till hur en strategi byggs upp 
  • Strategins olika delar 
  • Hur ni kan sätta relevanta mål och mäta dessa 
  • Analys av era befintliga konton 
  • Möjlighet att diskutera frågor och idéer 
  • Rådgivning för att ni självständigt ska kunna formulera en strategi

Vilka delar av sociala mediestrategin diskuteras under workshopen?

  • Syfte och målsättning för sociala medier 
  • Budskap 
  • Målgrupp 
  • Kanalval
  • Innehållsstruktur 
  • Tonalitet 
  • Förhållningssätt

Vem har nytta av en workshop om strategi för sociala medier?

Workshopen passar företag som är i behov av verktyg, kompetens och rådgivning för att lyckas skapa en strategi för sociala medier. Inför workshopen genomför vi på CHECK! en analys av era befintliga konton för att kunna skräddarsy upplägget utifrån era behov. Som komplement till detta skickar vi ut en enkät till samtliga deltagare innan tillfället. Ni får även med er en sammanställning av innehållet som vi rekommenderar att ni arbetar vidare med efter avslutad workshop. Resultatet skapar en grund för ert fortsatta arbete med att formulera en strategi för sociala medier.

Vill ni veta mer om hur ni kan formulera en
strategi för sociala medier?

Fyll i era uppgifter här!

 

Fler blogginlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på CHECK! Kommunikationsbyrå AB, orgnr. 559050-1374 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata